zondag 3 januari 2010

De hond uit het assiel.


Nu mijn lerares nog niet hier is, kan ik nog een verhaal vertellen. Ik heb in het vorige verhaal al over deze hond gehad, het is mij een teef goed bevallen en heb
toen ook weer naar een teef gezocht en ook gevonden, een van 8 maanden.

Haar kleur was zward/bruin.Na veel corrigeren aan deze hond is zij tocht ook lief geworden. Op een keer moest ik van mijn werk naar Zwitserland gaan en daar een week blijven voor bijscholing. Die hond dat niet gewend is om met mijn vrouw te wandelen, omdat ze zo erg trekt, moest ze toen alles in de tuin doen, maar dat vond ze niet zo erg.

Toen ik na een week weer thuis kwam, was ze zo opgewonden, dat ik goed op mijn benen moest staan omdat ze tegen mij aanspronk van blijschap.

Nu zijn we dan een paar jaar verder en ik vond bij haar rechter achter poot een buld, zodat ik naar de dierenarts moest gaan om te laten kijken. Hij zegt dat het een vetbuld is maar tocht in de gaten moet houden.

Later was het zo groot als een eenden ei geworden en ook kapot gestoten, zodat het weggehaald moest worden want het is een kwaadaardige kanker buld, en de arts zeg dat hij het wel weg kan halen maar ze leeft niet zo lang meer. Ik heb ze toch laten helpen en heb daarna nog drie maanden van haar kunnen genieten. Ze is toch nog bijna 14 jaar geworden nadat ik haar moest laten inslapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten